Tänkte skriva lite om vad disciples och gud betyder för mig. Så nu kör vi!
Disciples heter en ungdomsgrupp i kyrkan. Men i själva verket betyder disciples lärjungar. 
Jag fick komma första gången till disciples när jag gick i 6:an. Typ för ett och ett halv år sen. Då kan jag säga att alla vi som gick i 6:an var nog så jobbiga för de äldre asså. Stackars de. Vi hade liksom extremt mycket energi och hittade på någon rolig lek. Haha.
Sen så tyckte jag samilngarna var tråkiga. Så så var det för ett & ett halv år sen. 
 
Men nu när vi går i sjuan märker jag själv så mycket lugnare både vi och jag är. Jag känner också väldigt mycket personer som är över 15 år och är så sjukt underbara. Men i alla fall för ett år sen började jag verkligen ta till mig, lyssna och gilla samilngarna. Och idag har GUD en stor betydelseför mig och i mitt liv och jag kan bara vara tacksam över att han älskar mig EXTREMT MYCKET och ALLA andra i världen. Han blir såklart ledsen om vi hittar på något dumt. Men man kan jämför med föräldrar och ett barn. Om barnet gör något som inte är bra så blir föräldrarna arga på barnet och även besvikna men de ÄLSKAR en ÄNDÅ. Det kommer de alltid att göra och så är det med gud. Han älskar allt och alla och han har så EXTREMT mycket KÄRLEK så att den aldrig kommer ta slut. 
 
På DISCIPLES och på ett läger jag var på i somras började jag lyssna mer på vem GUD var och började även förstå lite mer. Asså jag älskar gud mer än allt annat och jag önskar alla i världen bara förstod hur skönt det är att få följa gud och lära sig mer av honom. 
 
Jag vill att alla ska komma ihåg det här. ↓
I Bibeln står det såhär i Johannesevangeliet kapitel 3 vers 16-17
Vers 16 "Så älskade gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv" 
Vers 17 "Ty gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att rädda världen genom honom"
 
 
Man kan omöjligt förstå hur mycket gud älskar en och så mycket kraft han har. HAN ÄR UNDERBAR! PUNKT!
 
Kram Frida
 
Den här bilden menas med att Jesus dog för dig för att han ÄLSKAR dig <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej