ÅH vad kul det var att rida idag. Jag red en häst som är ganska ny i stallet. Han heter Jacko boy och han är född 2007 så han är inte så gammal. Han är inte så väl inriden och så men jag har en känsla av att han kommer bli en riktigt fin häst. Men i alla fall vi skulle hoppa över ett litet hinder idag och jag kommer in på hindret och Jacko boy verkligen hoppar över hindret med ett REJÄLT hopp så jag slår i mitt huvud i hans nacke och hals och tappar nästan mina stigbyglar (det man har fötterna i). Det gjorde ganska ont men det gick snabbt över så det var ingen fara.
 
Sedan så skena han iväg en gång. Skena är när en häst galopperar väldigt snabbt. Han även bockade med mig en gång också. När en häst bockar då sparkar hästen med bakbenen bakåt. Men även om han gjorde allt det här så ramlade jag inte av och jag tyckte det var SÅ KUL att få rida honom och jag hoppas jag får honom någon gång igen. Blev ett litet hästinlägg men hoppas det var okej.
 
Kram Frida
Hittade denna bilden på ridklubbens hemsida. Jacko boy <3 
 
 

Kommentera

Publiceras ej